Jöns fall.

Jöns har inte haft det lätt dom senaste dagarna.
Först igår tappade han ett ben när han ömsade skinn,
och idag...
för ett par minuter sen...
tar jag ur en mapp ur min tidskrift samlare vilket gör att sker på hyllan skiftas om...
och JÖNS BUR FALLER!
jöns vet inte vad som för sig går!
han sitter i taket på buren och känner luften fläktas mot
hans 5 späda ben!
när buren slår i golvet med en hög DUNS täkts hans taniga pinnaktiga kropp till hälften av sand!
Han viftar med frambenen!
En pinne framkommer som från ingenstans och han greppar tag i den.
Han lyfts tillbaka till en nästan sandtom bur där han och hans pinne
får vila upp sig till morgondagen.

Stackars Jöns.

Kommentarer
Postat av: ängeln sabina

Kära kajsa din sorg kommer att lättas genom att du får ligga i min hand. För allt blir bra när man ligger i en hand

2008-11-14 @ 15:40:12
Postat av: sabina

TUFFT! jag lärde mig precis hur man gör fet stil!! grymt!

2008-11-14 @ 15:40:56
Postat av: malin

pinnaktiga kropp XD HAHA

2008-11-18 @ 21:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0