Du påminner mig om augusti

Det är försent för att tänka rationellt,
så här kommer ett virrvarr av tankar utan context.
Mest för jag har kommit på en massa saker,
typ att dagens musik är helt betydelselös.
För 50 år sen var musik påriktigt, den var speciell,
ingen kommer om 50 år skapa en film om
något av nutidens band. Det är ingen som sveper
världen med storm,allt bara finns utan anledning.
Det är ungefär vid den här tiden på dygnet
jag börjar oroa mig för framtiden.
Hur kommer livet se ut om 1 år?
Vilka finns kvar i mitt liv?
Är alla vänskaper man får som ung bara tillfälliga?
Hjärnan jobbar hårdare än någonsin så här dags.
Det är nog därför man ska sova,
så man inte ska märka av att man undrar över saker.
Allt blir lite "tänk om..." så här dags.

Igår minns jag att jag sa till min vän,
att jag bara väntar på att ödet ska ta hand
om allt åt mig.Men nu har jag kommit underfund
med att ödet vill mig illa.Ödet skapade en ohållbar
situation en gång, varför skulle nästa gång bli annorlunda?

Tonårsundran, vad vore man utan den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0